Najnowsze komentarze
Johny 94 do: Luzy zaworowe w CBF125
Takich ludzi nam trzeba
Użytkownik CBF do: Luzy zaworowe w CBF125
Ciekawe i bardzo pomocne. Dzięki z...
Super :-) w najbliższy weekend prz...
Pomniejsze duperele tez robię sam ...
Wielkie dzięki , takiego opisu szu...
Więcej komentarzy
Moje miejsca
<brak wpisów>
Moje linki
<brak wpisów>

26.05.2016 22:34

Regulacja wysokości światła

Witajcie bo bardzo długiej przerwie!

Dawno mnie tu nie było, ponownie skłaniam się do spisywania swoich motocyklowych przygód, także zacznę może od bardzo prostego tematu jakim jest regulacja wysokości światła w CBF125

Całość zwieńczona wymianą żarówki, której to czynności nie będę niestety opisywał, gdyż... nie mam fotek :D Ale jest dość prosta, ściągnąć czarny plastikowy boczek dla dostępu, sięgnąć pod zegary, zdjąć wtyczke, ściągnąć osłonkę, podważyć i ściągnąć ramie dociskowe (taki drucik), wyciągnąć starą żarówkę, a następnie wykonać wszystkie poprzednie czynności w odwrotnej kolejności.

Anyhoo, do sedna. Regulacja światał oparta o porady z podręcznika Haynes CBF125 Service and Repair.

Krok pierwszy to znaleźć odpowiednią długą płaską przestrzeń zakończoną ścianą :D Potrzebujemy ok 3,8 metra + długość motocykla. Mi akurat udało zmieścić się w garażu, a drzwi są moją "ścianą". Warto oznaczyć sobie kredą tę odległość.


Następnie manewrujemy motocyklem tak, by mniej więcej patrząć z góry ustawić się z kloszem w jednej linii z tą odległością

 

Kolejnym krokiem, jest zmierzenie wysokości górnej krawędzi klosza od podłoża, oczywiście bardzo ważne jest by motocykl był obciążony waszą osobą. Dlatego warto poprosić kogoś o pomoc. Ja zrobiłem to sam, jedną ręką trzymając się ściany, drugą wyciągniętą mierząc wysokość. Ważne jest by motocykl stał w pionie. Wyskość klosza od podłoża, pod obciążeniem u mnie wynosiła 86cm, co oznaczyłem czarną farbą na wewnętrznej ścianie drzwi garażowych.

 

I teraz zabawa się zaczyna. Cały klosz w CBF125 jest ruchomy, lecz ruch jest zablokowany małą śrubką u jego podstawy. Należy posłużyć się kluczem, oczkowym bądź nasadowym, o nominale "8" by móc ją zluzować i ustawić wysokość świateł.



Światła w CBF125 są automatyczne, nie mają włącznika, święcą się tylko przy włączonym silniku. Zaznaczam, że jeśli ktokolwiek uruchamia motocykl w zamkniętym pomieszczeniu robi to na własne ryzyko, nie nakłaniam, wręcz odradzam tego typu działań, zdecydowanie lepszą opcją jest robić to na świeżym powietrzu. Sam po każdym włączeniu otwierałem drzwi celem przewietrzenia.

Kontunuując, odpalam moto by zobaczyć z czym mamy do czynienia :)

 

Jak widać, snop światła pada za wysoko, trzeba wyregulować tak, by wyraźnia linia odcięcia była ciut poniżej wyznaczonej wysokości.

Luzuje śrubkę i ustawiam. Pro-tip: warto za każdym ustawieniem zakręcić śrubę, wibracje w CBF125 mogą spowodować, że nasze ustawianie będzie jak walka z wiatrakami. A więc regulujemy, by snop światła opuścić, klosz musi "wejść" w obudowę, by podnieść, musi z niej "wyjść".

 

Snop ciut za nisko, lekkie puknięcie od tyłu w klosz i będzie gites malines ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak widać, regulacja w CBF125 jest dość prostą czynnością i można ją zrobić samemu. Oczywiście, można też podjechać do diagnosty i poprosić o pomoc, mają od tego specjalistyczny sprzęt.

LwG! 

Komentarze : 2
2016-05-30 16:04:39 tosyu

@pragmatyk, może ich sprzęt nie ma takich wymogów, przekazałem w zdjęciach i tekście to co jest napisane w Haynesie, tylko tyle ^_^

2016-05-30 15:54:11 pragmatyk

"mają od tego specjalistyczny sprzęt" i nie każą siadac na motocyklu także ta część o obciążeniu nie do końća trzyma się kupy. Znaczy się generalnie ma sens ale nie sądzę żeby byla niezbędna

  • Dodaj komentarz

Tagi

ćwiczenia (2), autostrada (1), blokada (1), cbf (1), cbf125 (20), deszcz (2), diy (1), droga (5), fotki (7), gleba (1), moto (1), nauka (1), osobówki (1), pogoda (1), po szlifie (2), ranek (2), regulacja świateł (1), szlif (1), warsztat (3), Wideo (1), wiosna (2), wycieczka (1), Wypadki (4), YouTube (1), zawory (1)

Kategorie